Miło nam poinformować, że w dniu 22 marca tj. Światowy Dzień Wody, Spółka Aquanet Retencja rozpocznie III edycję kampanii edukacyjnej nt. retencji wód opadowych ,,Co zrobić z tym deszczem”. W 2025 r. akcja skierowana jest do uczniów i uczennic klas trzecich, szkół podstawowych na terenie miasta Poznania.

Honorowy patronat nad kampanią objął Prezydent Miasta Poznania, natomiast Partnerem inicjatywy zostało Stowarzyszenie Metropolia Poznań.

Zgodnie z przyjętą formułą kampanii, Aquanet Retencja dostarczyła do zainteresowanych szkół  materiały niezbędne do przeprowadzenia lekcji nt. wód opadowych (film, komiks, karty pracy). W trakcie czterdziestu pięciu minut uczniowie i uczennice obejrzą film edukacyjny, odpowiedzą na pytania z karty pracy oraz wezmą udział w dyskusji i pracy grupowej. Dla pedagogów został przygotowany scenariusz lekcji, który ułatwi sprawne i merytoryczne przeprowadzenie zajęć. W trakcie ich trwania, dzieci dowiedzą się: czym jest deszcz, jak powstaje, w jaki sposób można go zbierać, czym różni się woda kranowa od deszczowej oraz dlaczego warto wykorzystywać deszczówkę.

W celu zwiększenia zaangażowania odbiorców, w ramach kampanii przygotowano również konkurs. Na koniec lekcji dzieci otrzymają komiks z przygodami Dropci i Dropka – dwóch kropelek wody, maskotek kampanii. Zadaniem uczniów i uczennic będzie rozwinięcie historii kropelek w kontekście tego, w jaki sposób mogą wykorzystywać wodę deszczową. Regulamin konkursu znajduje się TUTAJ. 

Konkurs przewiduje nagrody rzeczowe dla laureatów konkursu oraz autorów wyróżnionych prac. Na terenie szkoły do której uczęszcza zwycięzca pierwszego miejsca, Aquanet Retencja wybuduje ogród deszczowy.